Grafika użytkowa

Są to przykłady projektów i ich realizacji jakie miały szansę
zaistnieć na przestrzeni ponad 20 ostatnich lat. Kilka z nich
to swego rodzaju "rodzynki" ponieważ były wykonywane
jeszcze bez użycia komputera. Realizacja ich się odbyła
w sposób jak to się dziś mówi popularnie analogowy.
Przy pomocy rapidografów , grafionów, linijki, cyrkla,
fifki, tuszu, ekokliny, temper itp.  Tzw. brudna robota.
Programy graficzne dopiero wtedy  raczkowały. Obecnie
bardzo popularny Photoshop był dostępny w wersji 1.1
i tylko na Macintosha, a wszędobylski dziś ze względu na
swoją niską cenę Corel Draw był praktycznie jedyną
aplikacją dla grafików na komputery PC. W latach 90-tych
ubiegłego wieku tak szerokiego zastosowania jak obecnie
komputery nie miały. Artyści plastycy graficy projektanci
traktowali je raczej na początku jako ciekawostkę techniczną,
podobnie jak fotograficy aparaty cyfrowe gdy wchodziły na
rynek. Jedno co można powiedzieć, dzisiaj z pewnością ku
radości producentów sprzętu komputerowego oraz
oprogramowania stały się wręcz niezbędne w procesie
tworzenia zwłaszcza grafiki użytkowej. Często zapomina
się przy tym, że nawet najlepszy hardware i software nie
uczyni z posługującego się tymi narzędziami użytkownika
świetnego projektanta, choć taką wizję w ramach reklamy
roztaczają producenci tego asortymentu.











 













 















 


 
































1991 rok. Projekt etykiet na butelki z sokiem.
Robione analogowo. Malowane farbkami przy pomocy
grafionu i rapidografu oraz fifki.

Malowane tuszem na papierze z wykorzystaniem ksera
dla reprodukowania wycinanych rastrów z gazety.
1992 rok. Malowane propozycje loga na
kartonie przy pomocy temperowych farb.















































































































Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Popularne posty